Lenticulaire druk: Lenticulaire afdrukken is een technologie waarbij lenticulaire lenzen worden gebruikt om afgedrukte afbeeldingen te produceren met een illusie van diepte, of de mogelijkheid om te veranderen of te bewegen wanneer de afbeelding vanuit verschillende hoeken wordt bekeken. | |
3D-leven: 3D Life is een cellulaire automaat. Het is een driedimensionale uitbreiding van Game of Life, onderzocht door Carter Bays. Een aantal verschillende semitotalistische regels voor de 3D rechthoekige Moore-buurt werden onderzocht. | |
Vetverwijderingsprocedures: Vetverwijderingsprocedures worden meestal gebruikt bij cosmetische chirurgie met de bedoeling om ongewenst vetweefsel te verwijderen. De procedure kan invasief zijn, zoals bij liposuctie, of niet-invasief met lasertherapie, radiofrequentie, echografie of koude (cryoablatie) om vet te verminderen, soms in combinatie met injecties. | |
3D-opzoektabel: In de filmindustrie worden 3D-opzoektabellen gebruikt om de ene kleurruimte aan de andere toe te wijzen. Ze worden vaak gebruikt om voorbeeldkleuren te berekenen voor een monitor of digitale projector van hoe een afbeelding zal worden gereproduceerd op een ander weergaveapparaat, meestal het uiteindelijke digitaal geprojecteerde beeld of de release-afdruk van een film. Een 3D LUT is een 3D-rooster van RGB-kleurwaarden dat kan worden geïndexeerd door sets van RGB-ingangskleurwaarden. Elke as van het rooster vertegenwoordigt een van de drie invoerkleurcomponenten en de invoerkleur definieert dus een punt binnen het rooster. Omdat het punt zich niet op een roosterpunt bevindt, moeten de roosterwaarden worden geïnterpoleerd; de meeste producten gebruiken trilineaire interpolatie. | |
3D-man: 3-D Man is de naam van twee fictieve superhelden die voorkomen in Amerikaanse stripboeken die zijn uitgegeven door Marvel Comics. De eerste superheld die de naam 3D Man gebruikt, is een samenstelling van twee broers, Charles en Hal Chandler, en de tweede is Delroy Garrett. De eerste 3D-man verscheen in Marvel Premiere # 35, gemaakt door Roy Thomas en John Craig. | |
3DMark: 3DMark is een computerbenchmarktool gemaakt en ontwikkeld door UL, om de prestaties van de grafische 3D-weergave en verwerkingsmogelijkheden van de CPU-werkbelasting te bepalen. Het uitvoeren van 3DMark levert een 3DMark-score op, waarbij hogere cijfers betere prestaties aangeven. De 3DMark-meeteenheid is bedoeld om een genormaliseerd gemiddelde te geven voor het vergelijken van verschillende pc-hardwareconfiguraties, waarvan voorstanders zoals gamers en overklokliefhebbers beweren dat dit een indicatie is van de prestatiemogelijkheden van de eindgebruiker. | |
3DMark: 3DMark is een computerbenchmarktool gemaakt en ontwikkeld door UL, om de prestaties van de grafische 3D-weergave en verwerkingsmogelijkheden van de CPU-werkbelasting te bepalen. Het uitvoeren van 3DMark levert een 3DMark-score op, waarbij hogere cijfers betere prestaties aangeven. De 3DMark-meeteenheid is bedoeld om een genormaliseerd gemiddelde te geven voor het vergelijken van verschillende pc-hardwareconfiguraties, waarvan voorstanders zoals gamers en overklokliefhebbers beweren dat dit een indicatie is van de prestatiemogelijkheden van de eindgebruiker. | |
3DMark: 3DMark is een computerbenchmarktool gemaakt en ontwikkeld door UL, om de prestaties van de grafische 3D-weergave en verwerkingsmogelijkheden van de CPU-werkbelasting te bepalen. Het uitvoeren van 3DMark levert een 3DMark-score op, waarbij hogere cijfers betere prestaties aangeven. De 3DMark-meeteenheid is bedoeld om een genormaliseerd gemiddelde te geven voor het vergelijken van verschillende pc-hardwareconfiguraties, waarvan voorstanders zoals gamers en overklokliefhebbers beweren dat dit een indicatie is van de prestatiemogelijkheden van de eindgebruiker. | |
3-dimensionale afstemming: In de wiskundige discipline van de grafentheorie is een driedimensionale matching een generalisatie van bipartiete matching naar driedelige hypergrafen. Het vinden van een grootste driedimensionale overeenkomst is een bekend NP-hard probleem in de computationele complexiteitstheorie. | |
3e Vleugel van Mariene Vliegtuigen: De 3rd Marine Aircraft Wing is de belangrijkste luchtvaarteenheid aan de westkust van het United States Marine Corps. Het hoofdkantoor is gevestigd op het Marine Corps Air Station Miramar, in San Diego, Californië, en levert het luchtvaartgevechtselement voor I Marine Expeditionary Force. De vleugel bestaat uit een squadron op het hoofdkwartier, vier vliegende groepen, een commando- en controlegroep voor de luchtvaart en een luchtvaarttechnische groep. | |
Autodesk 3ds Max: Autodesk 3ds Max , voorheen 3D Studio en 3D Studio Max , is een professioneel 3D-grafisch computerprogramma voor het maken van 3D-animaties, modellen, games en afbeeldingen. Het is ontwikkeld en geproduceerd door Autodesk Media and Entertainment. Het heeft modelleringsmogelijkheden en een flexibele plug-in-architectuur en moet worden gebruikt op het Microsoft Windows-platform. Het wordt vaak gebruikt door ontwikkelaars van videogames, veel commerciële tv-studio's en architectonische visualisatiestudio's. Het wordt ook gebruikt voor filmeffecten en filmvoorvisualisatie. Voor zijn modellerings- en animatietools biedt de nieuwste versie van 3ds Max ook shaders, dynamische simulatie, deeltjessystemen, radio, normale kaartcreatie en rendering, globale verlichting, een aanpasbare gebruikersinterface, nieuwe pictogrammen en een eigen scripttaal. | |
Mijn Storm: Mine Storm is een multidirectionele shooter die lijkt op het arcadespel Asteroids uit 1979 van Atari, Inc. Het werd in 1982 door General Consumer Electronics uitgegeven als het ingebouwde spel voor het Vectrex-systeem. Mine Storm werd uitgevoerd door John Hall. | |
3D-modellering: In 3D-computergraphics is 3D-modellering het proces van het ontwikkelen van een wiskundige weergave van elk oppervlak van een object in drie dimensies via gespecialiseerde software. Het product heet een 3D-model . Iemand die met 3D-modellen werkt, wordt mogelijk een 3D-artiest of een 3D-modelleur genoemd . Een 3D-model kan ook worden weergegeven als een tweedimensionaal beeld via een proces dat 3D-weergave wordt genoemd, of kan worden gebruikt in een computersimulatie van fysieke verschijnselen. Het 3D-model kan fysiek worden gemaakt met behulp van 3D-printapparatuur die 2D-lagen van het model vormt met driedimensionaal materiaal, laag voor laag. In termen van game-ontwikkeling is 3D-modellering slechts een fase in het hele ontwikkelingsproces. | |
Categorie: 3D grafische bestandsformaten: | |
3D computergraphics: 3D-computergraphics , of driedimensionale computergraphics, zijn afbeeldingen die een driedimensionale weergave gebruiken van geometrische gegevens die op de computer zijn opgeslagen om berekeningen uit te voeren en 2D-afbeeldingen weer te geven. De resulterende afbeeldingen kunnen worden opgeslagen om later te bekijken of in realtime worden weergegeven. In tegenstelling tot 3D-film en soortgelijke technieken is het resultaat tweedimensionaal, zonder de illusie solide te zijn. | |
3D-modellering: In 3D-computergraphics is 3D-modellering het proces van het ontwikkelen van een wiskundige weergave van elk oppervlak van een object in drie dimensies via gespecialiseerde software. Het product heet een 3D-model . Iemand die met 3D-modellen werkt, wordt mogelijk een 3D-artiest of een 3D-modelleur genoemd . Een 3D-model kan ook worden weergegeven als een tweedimensionaal beeld via een proces dat 3D-weergave wordt genoemd, of kan worden gebruikt in een computersimulatie van fysieke verschijnselen. Het 3D-model kan fysiek worden gemaakt met behulp van 3D-printapparatuur die 2D-lagen van het model vormt met driedimensionaal materiaal, laag voor laag. In termen van game-ontwikkeling is 3D-modellering slechts een fase in het hele ontwikkelingsproces. | |
3D computergraphics: 3D-computergraphics , of driedimensionale computergraphics, zijn afbeeldingen die een driedimensionale weergave gebruiken van geometrische gegevens die op de computer zijn opgeslagen om berekeningen uit te voeren en 2D-afbeeldingen weer te geven. De resulterende afbeeldingen kunnen worden opgeslagen om later te bekijken of in realtime worden weergegeven. In tegenstelling tot 3D-film en soortgelijke technieken is het resultaat tweedimensionaal, zonder de illusie solide te zijn. | |
Stereoweergave: Een stereodisplay een weergeefinrichting kunnen overbrengen dieptewaarneming de kijker via stereopsis voor beide ogen. | |
Human interface-apparaat: Een menselijke interface-apparaat of HID is een type computerapparaat dat gewoonlijk door mensen wordt gebruikt en dat input van mensen ontvangt en output aan mensen geeft. | |
Computermuis: Een computermuis is een handbediend aanwijsapparaat dat tweedimensionale bewegingen ten opzichte van een oppervlak detecteert. Deze beweging wordt typisch vertaald in de beweging van een aanwijzer op een beeldscherm, wat een soepele bediening van de grafische gebruikersinterface van een computer mogelijk maakt. | |
3D-film: 3D-films zijn films die zijn gemaakt om de illusie van driedimensionale stevigheid te geven, meestal met behulp van speciale kijkapparatuur. Ze bestaan in een of andere vorm sinds 1915, maar waren grotendeels gedegradeerd tot een niche in de filmindustrie vanwege de dure hardware en processen die nodig zijn om een 3D-film te produceren en weer te geven, en het ontbreken van een gestandaardiseerd formaat voor alle segmenten van de film. Entertainment Business. Desalniettemin waren 3D-films in de jaren vijftig prominent aanwezig in de Amerikaanse cinema en beleefden ze later een wereldwijde heropleving in de jaren tachtig en negentig, aangedreven door IMAX high-end theaters en locaties met Disney-thema. 3D-films werden in de jaren 2000 steeds succesvoller, met als hoogtepunt het succes van 3D-presentaties van Avatar in december 2009, waarna 3D-films opnieuw in populariteit afnamen. Bepaalde regisseurs hebben ook meer experimentele benaderingen van 3D-films gevolgd, met name de gevierde auteur Jean-Luc Godard in zijn film Goodbye to Language . | |
Chinees papier vouwen: Chinees papiervouwen , of zhezhi , is de kunst van het vouwen van papier die is ontstaan in het middeleeuwse China. | |
Stereoscopie: Stereoscopie is een techniek om de illusie van diepte in een beeld te creëren of te versterken door middel van stereopsis voor binoculair zicht. Het woord stereoscopie is afgeleid van het Grieks στερεός (stereo's) 'stevig, solide', en σκοπέω (skopeō) 'kijken, zien'. Elk stereoscopisch beeld wordt een stereogram genoemd . Oorspronkelijk verwees stereogram naar een paar stereobeelden die konden worden bekeken met een stereoscoop. | |
Stereoscopie: Stereoscopie is een techniek om de illusie van diepte in een beeld te creëren of te versterken door middel van stereopsis voor binoculair zicht. Het woord stereoscopie is afgeleid van het Grieks στερεός (stereo's) 'stevig, solide', en σκοπέω (skopeō) 'kijken, zien'. Elk stereoscopisch beeld wordt een stereogram genoemd . Oorspronkelijk verwees stereogram naar een paar stereobeelden die konden worden bekeken met een stereoscoop. | |
Stereoscopie: Stereoscopie is een techniek om de illusie van diepte in een beeld te creëren of te versterken door middel van stereopsis voor binoculair zicht. Het woord stereoscopie is afgeleid van het Grieks στερεός (stereo's) 'stevig, solide', en σκοπέω (skopeō) 'kijken, zien'. Elk stereoscopisch beeld wordt een stereogram genoemd . Oorspronkelijk verwees stereogram naar een paar stereobeelden die konden worden bekeken met een stereoscoop. | |
Cirkeldiagram: Een cirkeldiagram is een cirkelvormige statistische afbeelding, die in plakjes is verdeeld om de numerieke verhouding te illustreren. In een cirkeldiagram is de booglengte van elke plak evenredig met de hoeveelheid die het vertegenwoordigt. Hoewel het genoemd wordt vanwege de gelijkenis met een taart die in plakjes is gesneden, zijn er variaties in de manier waarop het kan worden gepresenteerd. Het vroegst bekende cirkeldiagram wordt over het algemeen toegeschreven aan William Playfair's Statistical Breviary of 1801. | |
Vollop doorgedraaid! Flipperkast: Vollop doorgedraaid! Pinball is een flipperkastvideogame ontwikkeld door Cinematronics en uitgegeven door Maxis in 1995. Het bevat vooraf gerenderde 3D-graphics en drie tabellen: Space Cadet , Skulduggery en Dragon's Keep . Op elke tafel zijn er displays aan de zijkant die de score van de spelers, het balnummer, het spelersnummer, een display voor verschillende informatie en een tafelspecifieke afbeelding tonen. | |
Puntgroepen in drie dimensies: In de geometrie is een puntgroep in drie dimensies een isometriegroep in drie dimensies die de oorsprong vast laat, of dienovereenkomstig een isometriegroep van een bol. Het is een ondergroep van de orthogonale groep O (3), de groep van alle isometrieën die de oorsprong vast laten, of dienovereenkomstig de groep orthogonale matrices. O (3) zelf is een subgroep van de Euclidische groep E (3) van alle isometrieën. | |
3d printen: 3D-printen , of additive manufacturing , is de constructie van een driedimensionaal object vanuit een CAD-model of een digitaal 3D-model. De term "3D-printen" kan verwijzen naar een verscheidenheid aan processen waarbij materiaal wordt afgezet, samengevoegd of gestold onder computerbesturing om een driedimensionaal object te creëren, waarbij materiaal wordt bij elkaar gevoegd, typisch laag voor laag. | |
3d printen: 3D-printen , of additive manufacturing , is de constructie van een driedimensionaal object vanuit een CAD-model of een digitaal 3D-model. De term "3D-printen" kan verwijzen naar een verscheidenheid aan processen waarbij materiaal wordt afgezet, samengevoegd of gestold onder computerbesturing om een driedimensionaal object te creëren, waarbij materiaal wordt bij elkaar gevoegd, typisch laag voor laag. | |
Constructie 3D-printen: Construction 3D Printing (c3Dp) of 3D Construction Printing (3DCP) verwijst naar verschillende technologieën die 3D-printen gebruiken als een kernmethode om gebouwen of constructieonderdelen te fabriceren. Alternatieve termen worden ook gebruikt, zoals additieve constructie, Autonomous Robotic Construction System (ARCS), Additive Manufacturing op grote schaal (LSAM) of Freeform-constructie (FC), ook om naar subgroepen te verwijzen, zoals '3D Concrete', wordt gebruikt om te verwijzen naar betontextrusietechnologieën. Er zijn verschillende 3D-printmethoden die op constructieschaal worden gebruikt, met als belangrijkste extrusie, poederbinding en additief lassen. 3D-printen op bouwschaal zal een breed scala aan toepassingen hebben binnen de private, commerciële, industriële en publieke sector. Mogelijke voordelen van deze technologieën zijn onder meer een snellere constructie, lagere arbeidskosten, grotere complexiteit en / of nauwkeurigheid, grotere integratie van functies en minder geproduceerd afval. | |
Constructie 3D-printen: Construction 3D Printing (c3Dp) of 3D Construction Printing (3DCP) verwijst naar verschillende technologieën die 3D-printen gebruiken als een kernmethode om gebouwen of constructieonderdelen te fabriceren. Alternatieve termen worden ook gebruikt, zoals additieve constructie, Autonomous Robotic Construction System (ARCS), Additive Manufacturing op grote schaal (LSAM) of Freeform-constructie (FC), ook om naar subgroepen te verwijzen, zoals '3D Concrete', wordt gebruikt om te verwijzen naar betontextrusietechnologieën. Er zijn verschillende 3D-printmethoden die op constructieschaal worden gebruikt, met als belangrijkste extrusie, poederbinding en additief lassen. 3D-printen op bouwschaal zal een breed scala aan toepassingen hebben binnen de private, commerciële, industriële en publieke sector. Mogelijke voordelen van deze technologieën zijn onder meer een snellere constructie, lagere arbeidskosten, grotere complexiteit en / of nauwkeurigheid, grotere integratie van functies en minder geproduceerd afval. | |
3d printen: 3D-printen , of additive manufacturing , is de constructie van een driedimensionaal object vanuit een CAD-model of een digitaal 3D-model. De term "3D-printen" kan verwijzen naar een verscheidenheid aan processen waarbij materiaal wordt afgezet, samengevoegd of gestold onder computerbesturing om een driedimensionaal object te creëren, waarbij materiaal wordt bij elkaar gevoegd, typisch laag voor laag. | |
3d printen: 3D-printen , of additive manufacturing , is de constructie van een driedimensionaal object vanuit een CAD-model of een digitaal 3D-model. De term "3D-printen" kan verwijzen naar een verscheidenheid aan processen waarbij materiaal wordt afgezet, samengevoegd of gestold onder computerbesturing om een driedimensionaal object te creëren, waarbij materiaal wordt bij elkaar gevoegd, typisch laag voor laag. | |
3d printen: 3D-printen , of additive manufacturing , is de constructie van een driedimensionaal object vanuit een CAD-model of een digitaal 3D-model. De term "3D-printen" kan verwijzen naar een verscheidenheid aan processen waarbij materiaal wordt afgezet, samengevoegd of gestold onder computerbesturing om een driedimensionaal object te creëren, waarbij materiaal wordt bij elkaar gevoegd, typisch laag voor laag. | |
3D-projectie: Een 3D-projectie is een ontwerptechniek die wordt gebruikt om een driedimensionaal (3D) object weer te geven op een tweedimensionaal (2D) oppervlak. Deze projecties zijn afhankelijk van visueel perspectief en aspectanalyse om een complex object te projecteren om het op een eenvoudiger vlak te bekijken. Dit concept om 2D-geometrie uit te breiden naar 3D werd in de eerste eeuw beheerst door Heron of Alexandria. Heron zou de vader van 3D kunnen worden genoemd. 3D-projectie is de basis van het concept voor Computer Graphics die vloeistofstromen simuleert om realistische effecten te imiteren. De ILM-groep van Lucas Films wordt gecrediteerd voor de introductie van het concept. In 1982 was de eerste volledig digitale computer gegenereerde sequentie voor een filmbestand in: Star Trek II: Wrath of Khan. Een octrooi uit 1984 met betrekking tot dit concept werd geschreven door William E Masters, "Computerautomatisch fabricageproces en systeem" US4665492A dat massadeeltjes gebruikt om een beker te fabriceren. Het proces van deeltjesafzetting is een technologie van 3D-printen. | |
3D rijken: 3D Realms Entertainment ApS is een uitgever van videogames gevestigd in Aalborg, Denemarken. Scott Miller richtte het bedrijf in 1987 op in het huis van zijn ouders in Garland, Texas, Verenigde Staten, als Apogee Software Productions , om zijn spel Kingdom of Kroz uit te brengen . In de jaren tachtig en negentig maakte het bedrijf het shareware-distributiemodel voor videogames populair en creëerde het succesvolle gamefranchises, zoals Duke Nukem . Apogee nam in 1996 de handelsnaam 3D Realms aan; de naam "Apogee Software" en het logo werden in 2008 verkocht aan Terry Nagy, waarmee hij Apogee Software, LLC oprichtte. | |
3D-weergave: 3D-rendering is het 3D-computergraphics-proces waarbij 3D-modellen worden geconverteerd naar 2D-afbeeldingen op een computer. 3D-renderingen kunnen fotorealistische effecten of niet-fotorealistische stijlen bevatten. | |
3D scannen: 3D-scannen is het analyseren van een object of omgeving uit de echte wereld om gegevens te verzamelen over de vorm en mogelijk het uiterlijk. De verzamelde gegevens kunnen vervolgens worden gebruikt om digitale 3D-modellen te bouwen. | |
3D scannen: 3D-scannen is het analyseren van een object of omgeving uit de echte wereld om gegevens te verzamelen over de vorm en mogelijk het uiterlijk. De verzamelde gegevens kunnen vervolgens worden gebruikt om digitale 3D-modellen te bouwen. | |
Screensaver: Een screensaver is een computerprogramma dat het scherm leeg laat of vult met bewegende beelden of patronen wanneer de computer lange tijd inactief is geweest. Het oorspronkelijke doel van screensavers was om het inbranden van fosfor op CRT- en plasma-computermonitors te voorkomen. Hoewel moderne monitoren niet vatbaar zijn voor dit probleem, worden screensavers nog steeds voor andere doeleinden gebruikt. Screensavers worden vaak ingesteld om een basislaag van beveiliging te bieden, door een wachtwoord te vereisen om opnieuw toegang te krijgen tot het apparaat. Sommige screensavers gebruiken de anders ongebruikte computerbronnen om nuttig werk te doen, zoals verwerking voor gedistribueerde computerprojecten. | |
Screensaver: Een screensaver is een computerprogramma dat het scherm leeg laat of vult met bewegende beelden of patronen wanneer de computer lange tijd inactief is geweest. Het oorspronkelijke doel van screensavers was om het inbranden van fosfor op CRT- en plasma-computermonitors te voorkomen. Hoewel moderne monitoren niet vatbaar zijn voor dit probleem, worden screensavers nog steeds voor andere doeleinden gebruikt. Screensavers worden vaak ingesteld om een basislaag van beveiliging te bieden, door een wachtwoord te vereisen om opnieuw toegang te krijgen tot het apparaat. Sommige screensavers gebruiken de anders ongebruikte computerbronnen om nuttig werk te doen, zoals verwerking voor gedistribueerde computerprojecten. | |
3e Brigade van het Signaal (Verenigde Staten): De 3e Brigade van het Signaal van het Amerikaanse leger was een onderdeel van het III Corps. Het was gebaseerd op Fort Hood, Texas, maar werd op 15 april 2008 buiten werking gesteld als onderdeel van de transformatie van het Amerikaanse leger naar een modulaire krachtstructuur. De 3e Brigade van het Signaal heeft een geschiedenis van inactivering en reactivering sinds de oprichting van de eenheid in 1946. | |
3e Brigade van het Signaal (Verenigde Staten): De 3e Brigade van het Signaal van het Amerikaanse leger was een onderdeel van het III Corps. Het was gebaseerd op Fort Hood, Texas, maar werd op 15 april 2008 buiten werking gesteld als onderdeel van de transformatie van het Amerikaanse leger naar een modulaire krachtstructuur. De 3e Brigade van het Signaal heeft een geschiedenis van inactivering en reactivering sinds de oprichting van de eenheid in 1946. | |
Virtuele realiteit: Virtual reality ( VR ) is een gesimuleerde ervaring die vergelijkbaar of compleet anders kan zijn dan de echte wereld. Toepassingen van virtual reality zijn onder meer entertainment en educatie. Andere verschillende soorten VR-achtige technologie zijn onder meer augmented reality en mixed reality, ook wel extended reality of XR genoemd. | |
3D-geluidslokalisatie: 3D-geluidslokalisatie verwijst naar een akoestische technologie die wordt gebruikt om de bron van een geluid in een driedimensionale ruimte te lokaliseren. De bronlocatie wordt meestal bepaald door de richting van de inkomende geluidsgolven en de afstand tussen de bron en sensoren. Het omvat het ontwerp van de structuuropstelling van de sensoren en signaalverwerkingstechnieken. | |
3D geluidsreconstructie: 3D-geluidsreconstructie is de toepassing van reconstructietechnieken op 3D-geluidslokalisatietechnologie. Deze methoden voor het reconstrueren van driedimensionaal geluid worden gebruikt om geluiden na te bootsen die passen bij natuurlijke omgevingen en om ruimtelijke aanwijzingen van de geluidsbron te bieden. Ze zien ook toepassingen bij het maken van 3D-visualisaties op een geluidsveld om fysieke aspecten van geluidsgolven inclusief richting, druk en intensiteit op te nemen. Deze technologie wordt gebruikt in entertainment om een live optreden weer te geven via computerluidsprekers. De technologie wordt ook gebruikt in militaire toepassingen om de locatie van geluidsbronnen te bepalen. Het reconstrueren van geluidsvelden is ook van toepassing op medische beeldvorming om punten in echografie te meten. | |
Stereoscopie: Stereoscopie is een techniek om de illusie van diepte in een beeld te creëren of te versterken door middel van stereopsis voor binoculair zicht. Het woord stereoscopie is afgeleid van het Grieks στερεός (stereo's) 'stevig, solide', en σκοπέω (skopeō) 'kijken, zien'. Elk stereoscopisch beeld wordt een stereogram genoemd . Oorspronkelijk verwees stereogram naar een paar stereobeelden die konden worden bekeken met een stereoscoop. | |
3D-studio: 3d studio kan verwijzen naar:
| |
3D-studio: 3d studio kan verwijzen naar:
| |
Autodesk 3ds Max: Autodesk 3ds Max , voorheen 3D Studio en 3D Studio Max , is een professioneel 3D-grafisch computerprogramma voor het maken van 3D-animaties, modellen, games en afbeeldingen. Het is ontwikkeld en geproduceerd door Autodesk Media and Entertainment. Het heeft modelleringsmogelijkheden en een flexibele plug-in-architectuur en moet worden gebruikt op het Microsoft Windows-platform. Het wordt vaak gebruikt door ontwikkelaars van videogames, veel commerciële tv-studio's en architectonische visualisatiestudio's. Het wordt ook gebruikt voor filmeffecten en filmvoorvisualisatie. Voor zijn modellerings- en animatietools biedt de nieuwste versie van 3ds Max ook shaders, dynamische simulatie, deeltjessystemen, radio, normale kaartcreatie en rendering, globale verlichting, een aanpasbare gebruikersinterface, nieuwe pictogrammen en een eigen scripttaal. | |
T-shirt: Een T-shirt , of T-shirt , is een stoffen overhemdstijl die is vernoemd naar de T-vorm van het lichaam en de mouwen. Traditioneel, heeft korte mouwen en een ronde hals, bekend als een ronde hals, die een kraag mist. T-shirts zijn over het algemeen gemaakt van een rekbare, lichte en goedkope stof en zijn gemakkelijk schoon te maken. | |
Utah theepot: De Utah-theepot , of de Newell-theepot , is een 3D-testmodel dat een standaardreferentieobject is geworden en een grap binnen de computergraphics-gemeenschap. Het is een wiskundig model van een gewone theepot van het merk Melitta die massief, cilindrisch en gedeeltelijk bol lijkt. Het gebruik van een theepotmodel wordt beschouwd als het 3D-equivalent van een "Hallo, wereld!" programma, een manier om een eenvoudige 3D-scène te maken met een ietwat complex model dat fungeert als de basisgeometrie voor een scène met een lichte opstelling. Sommige programmeerbibliotheken, zoals de OpenGL Utility Toolkit, hebben zelfs functies voor het tekenen van theepotten. | |
3D-film: 3D-films zijn films die zijn gemaakt om de illusie van driedimensionale stevigheid te geven, meestal met behulp van speciale kijkapparatuur. Ze bestaan in een of andere vorm sinds 1915, maar waren grotendeels gedegradeerd tot een niche in de filmindustrie vanwege de dure hardware en processen die nodig zijn om een 3D-film te produceren en weer te geven, en het ontbreken van een gestandaardiseerd formaat voor alle segmenten van de film. Entertainment Business. Desalniettemin waren 3D-films in de jaren vijftig prominent aanwezig in de Amerikaanse cinema en beleefden ze later een wereldwijde heropleving in de jaren tachtig en negentig, aangedreven door IMAX high-end theaters en locaties met Disney-thema. 3D-films werden in de jaren 2000 steeds succesvoller, met als hoogtepunt het succes van 3D-presentaties van Avatar in december 2009, waarna 3D-films opnieuw in populariteit afnamen. Bepaalde regisseurs hebben ook meer experimentele benaderingen van 3D-films gevolgd, met name de gevierde auteur Jean-Luc Godard in zijn film Goodbye to Language . | |
3D boter-kaas-en-eieren: 3D boter- kaas- en- eieren , ook wel bekend onder de handelsnaam Qubic , is een abstract strategisch bordspel, meestal voor twee spelers. Het is vergelijkbaar qua concept met traditionele boter-kaas-en-eieren, maar wordt gespeeld in een kubusvormige reeks cellen, meestal 4x4x4. Spelers plaatsen om de beurt hun markeringen in lege cellen in de reeks. De eerste speler die vier van zijn eigen markeringen op een rij behaalt, wint. De winnende rij kan horizontaal, verticaal of diagonaal zijn op een enkel bord, zoals bij gewone boter-kaas-en-eieren, of verticaal in een kolom, of een diagonale lijn door vier borden. | |
3D televisie: 3D-televisie ( 3DTV ) is een televisie die de waarneming van diepte naar de kijker overbrengt door technieken toe te passen zoals stereoscopische weergave, weergave met meerdere weergaven, 2D-plus-diepte of elke andere vorm van 3D-weergave. De meeste moderne 3D-televisietoestellen gebruiken een 3D-systeem met actieve sluiter of een gepolariseerd 3D-systeem, en sommige zijn autostereoscopisch zonder dat een bril nodig is. Vanaf 2019 zijn de meeste 3D-tv's en -services niet langer beschikbaar. | |
Euclidische vector: In wiskunde, natuurkunde en techniek is een Euclidische vector of gewoon een vector een geometrisch object dat grootte en richting heeft. Vectoren kunnen worden toegevoegd aan andere vectoren volgens vectoralgebra. Een Euclidische vector wordt vaak weergegeven door een straal, of grafisch als een pijl die een beginpunt A verbindt met een eindpunt B , en aangeduid met . | |
Stereoscopische videocodering: 3D-videocodering is een van de verwerkingsstappen die nodig zijn om stereoscopische inhoud in een huis te manifesteren. Er zijn drie technieken die worden gebruikt om stereoscopische video te maken:
| |
Samenstellingsvensterbeheerder: Een compositing window manager , of compositor , is een window manager die applicaties voorziet van een off-screen buffer voor elk venster. De vensterbeheerder stelt de vensterbuffers samen tot een afbeelding die het scherm vertegenwoordigt en schrijft het resultaat naar het weergavegeheugen. | |
Woordenlijst van computergraphics: Dit is een verklarende woordenlijst met termen die betrekking hebben op computergraphics. | |
De 3D-gevechten van WorldRunner: The 3D Battles of WorldRunner , oorspronkelijk uitgebracht in Japan als Tobidase Daisakusen , is een third-person rail shooter-platformvideogame uit 1987, ontwikkeld en uitgegeven door Square voor het Family Computer Disk System. Het werd later geporteerd naar cartridge-formaat en gepubliceerd door Acclaim voor het Nintendo Entertainment System. | |
De 3D-gevechten van WorldRunner: The 3D Battles of WorldRunner , oorspronkelijk uitgebracht in Japan als Tobidase Daisakusen , is een third-person rail shooter-platformvideogame uit 1987, ontwikkeld en uitgegeven door Square voor het Family Computer Disk System. Het werd later geporteerd naar cartridge-formaat en gepubliceerd door Acclaim voor het Nintendo Entertainment System. | |
3D XPoint: 3D XPoint is een niet-vluchtig geheugen (NVM) -technologie die gezamenlijk is ontwikkeld door Intel en Micron Technology. Het werd aangekondigd in juli 2015 en is sinds april 2017 beschikbaar op de open markt onder de merknaam Optane (Intel). Bitopslag is gebaseerd op een verandering in bulkweerstand , in combinatie met een stapelbare cross-gridded data access array. Aanvankelijke prijzen zijn minder dan dynamisch willekeurig toegankelijk geheugen (DRAM) maar meer dan flash-geheugen. | |
Architecturale weergave: Architecturale weergave , architectonische illustratie of architectonische visualisatie is de kunst om driedimensionale afbeeldingen of animaties te maken die de kenmerken van een voorgesteld architectonisch ontwerp laten zien. | |
3dcart (software): 3dcart is een particulier technologiebedrijf dat e-commercesoftware voor bedrijven ontwikkelt. Het bedrijf is opgericht in 1997 met het hoofdkantoor in Tamarac, FL. 3dcart ontwikkelt elektronische handelsapplicatie voor online winkels en verkooppuntsystemen. | |
3 Diep: 3Deep was een soul-popmuziek boyband bestaande uit Amerikaanse acteurs Eddie Cibrian en Joshua Morrow, en de Canadese zanger CJ Huyer. | |
Transmissie-elektronen-cryomicroscopie: Transmissie-elektronen-cryomicroscopie ( CryoTEM ), algemeen bekend als cryo-EM , is een vorm van cryogene elektronenmicroscopie, meer specifiek een soort transmissie-elektronenmicroscopie (TEM) waarbij het monster wordt bestudeerd bij cryogene temperaturen. Cryo-EM wint aan populariteit in de structurele biologie. | |
Drievoudige DES: In cryptografie is Triple DES , officieel het Triple Data Encryption Algorithm , een symmetrische sleutelblokcijferaar, dat het DES-coderingsalgoritme driemaal toepast op elk datablok. De 56-bits sleutel van de Data Encryption Standard (DES) wordt niet langer als toereikend beschouwd in het licht van moderne cryptanalytische technieken en supercomputerkracht. Een aangepaste versie van DES, Triple DES (3DES), gebruikt echter hetzelfde algoritme om een veiligere codering te produceren. | |
3dfx interactief: 3dfx Interactive was een bedrijf met hoofdzetel in San Jose, Californië, opgericht in 1994, dat gespecialiseerd was in de productie van 3D grafische verwerkingseenheden en later grafische kaarten. Het was een pionier in het veld van eind jaren negentig tot 2000. | |
Glijden (API): Glide is een 3D grafische API ontwikkeld door 3dfx Interactive voor hun Voodoo Graphics 3D acceleratorkaarten. Hoewel het oorspronkelijk begon als een eigen API, werd het later open source door 3dfx. Het was gewijd aan het renderen van prestaties, waarbij het voornamelijk geometrie en textuurmapping ondersteunt, in gegevensformaten die identiek zijn aan die intern in hun kaarten worden gebruikt. Brede acceptatie van 3Dfx leidde ertoe dat Glide eind jaren negentig op grote schaal werd gebruikt, maar verdere verfijning van Microsoft's Direct3D en het verschijnen van volledige OpenGL-implementaties van andere grafische kaartleveranciers, naast de groeiende diversiteit in 3D-hardware, zorgden er uiteindelijk voor dat het overbodig werd. | |
3dfx interactief: 3dfx Interactive was een bedrijf met hoofdzetel in San Jose, Californië, opgericht in 1994, dat gespecialiseerd was in de productie van 3D grafische verwerkingseenheden en later grafische kaarten. Het was een pionier in het veld van eind jaren negentig tot 2000. | |
Voodoo 5: De Voodoo 5 was de laatste en krachtigste grafische kaartlijn die 3dfx Interactive heeft uitgebracht. Alle leden van de familie waren gebaseerd op de VSA-100 grafische processor. Alleen de single-chip Voodoo 4 4500 en dual-chip Voodoo 5 5500 kwamen op de markt. | |
3dfx interactief: 3dfx Interactive was een bedrijf met hoofdzetel in San Jose, Californië, opgericht in 1994, dat gespecialiseerd was in de productie van 3D grafische verwerkingseenheden en later grafische kaarten. Het was een pionier in het veld van eind jaren negentig tot 2000. | |
3dfx interactief: 3dfx Interactive was een bedrijf met hoofdzetel in San Jose, Californië, opgericht in 1994, dat gespecialiseerd was in de productie van 3D grafische verwerkingseenheden en later grafische kaarten. Het was een pionier in het veld van eind jaren negentig tot 2000. | |
3dfx interactief: 3dfx Interactive was een bedrijf met hoofdzetel in San Jose, Californië, opgericht in 1994, dat gespecialiseerd was in de productie van 3D grafische verwerkingseenheden en later grafische kaarten. Het was een pionier in het veld van eind jaren negentig tot 2000. | |
Glijden (API): Glide is een 3D grafische API ontwikkeld door 3dfx Interactive voor hun Voodoo Graphics 3D acceleratorkaarten. Hoewel het oorspronkelijk begon als een eigen API, werd het later open source door 3dfx. Het was gewijd aan het renderen van prestaties, waarbij het voornamelijk geometrie en textuurmapping ondersteunt, in gegevensformaten die identiek zijn aan die intern in hun kaarten worden gebruikt. Brede acceptatie van 3Dfx leidde ertoe dat Glide eind jaren negentig op grote schaal werd gebruikt, maar verdere verfijning van Microsoft's Direct3D en het verschijnen van volledige OpenGL-implementaties van andere grafische kaartleveranciers, naast de groeiende diversiteit in 3D-hardware, zorgden er uiteindelijk voor dat het overbodig werd. | |
3dfx interactief: 3dfx Interactive was een bedrijf met hoofdzetel in San Jose, Californië, opgericht in 1994, dat gespecialiseerd was in de productie van 3D grafische verwerkingseenheden en later grafische kaarten. Het was een pionier in het veld van eind jaren negentig tot 2000. | |
Drie dagen genade: Three Days Grace is een Canadese rockband, opgericht in Norwood, Ontario in 1997. De oorspronkelijke bezetting van de band, gevestigd in Toronto, bestond uit gitarist en zanger Adam Gontier, drummer en achtergrondzanger Neil Sanderson en bassist Brad Walst. In 2003 werd Barry Stock aangeworven als leadgitarist van de band, waardoor ze een vierkoppige band werden. In 2013 verliet Gontier de band en werd hij vervangen door My Darkest Days 'zanger Matt Walst, die ook de jongere broer is van Brad Walst. | |
Gamestudio: 3D GameStudio of 3DGS is een 3D-ontwikkelsysteem voor computerspellen waarmee gebruikers 3D-games en andere virtual reality-toepassingen kunnen maken en deze royaltyvrij kunnen publiceren. Het bevat een model- / terreineditor, een leveleditor, een scripteditor / debugger en wordt geleverd met een grote verzameling texturen, modellen en illustraties, evenals een spelsjabloon-systeem waarmee eenvoudige schietspellen of RPG's kunnen worden gemaakt zonder te programmeren. Voor complexe games of andere toepassingen kan de geïntegreerde programmeertaal Lite-C of een externe ontwikkeltaal zoals Visual C ++ of Borland Delphi worden gebruikt. | |
Lijst met aanvullende snelwegen: Auxiliary Interstate Highways zijn een aanvullende subset van de snelwegen binnen het Interstate Highway System van de Verenigde Staten. Hulproutes worden over het algemeen geclassificeerd als uitloperroutes, die aan het ene uiteinde aansluiten op de bovenliggende route, bypasses die aan beide uiteinden aansluiten op de bovenliggende route, of ringwegen, die een volledige cirkel vormen die de bovenliggende route op twee locaties doorsnijdt. Er zijn 323 aanvullende Interstates in de Verenigde Staten. Er zijn enkele routes die aan het ene uiteinde aansluiten op de bovenliggende route, maar aan het andere uiteinde op een andere route; sommige staten behandelen deze als uitlopers, terwijl andere ze behandelen als bypasses. Net als de hoofdwegen Interstate Highways, voldoen deze snelwegen ook aan alle Interstate Highway-normen en ontvangen ze hetzelfde percentage federale financiering (90%). | |
3did: De database van driedimensionale interacterende domeinen ( 3did ) is een biologische database met een catalogus van eiwit-eiwitinteracties waarvoor een 3D-structuur met hoge resolutie bekend is. 3did verzamelt en classificeert alle structurele modellen van domein-domeininteracties in de proteïnedatabank en levert moleculaire details voor dergelijke interacties. 3did gebruikt de Pfam-database om de positie van eiwitdomeinen in de eiwitstructuren te bepalen. 3did werd voor het eerst gepubliceerd in 2005. De huidige versie bevat ook een pijplijn voor de ontdekking en annotatie van nieuwe domein-motief-interacties. Voor elke interactie identificeert en groepeert 3did verschillende bindingsmodi door gelijkaardige interfaces te clusteren tot "interactietopologieën". Door een constant bijgewerkte verzameling domeingebaseerde structurele interactiesjablonen bij te houden, is 3did een referentiebron van informatie voor de structurele karakterisering van eiwitinteractienetwerken. 3did wordt elke zes maanden bijgewerkt en is beschikbaar voor bulksgewijs downloaden en browsen op http://3did.irbbarcelona.org . | |
3Dlabs: 3DLABS was een halfgeleiderbedrijf zonder fabrieken dat oorspronkelijk de hoogwaardige grafische chiptechnologie GLINT en PERMEDIA ontwikkelde, die werd gebruikt op veel van 's werelds toonaangevende grafische computerkaarten in de CAD- en DCC-markten, waaronder zijn eigen Wildcat- en Oxygen-kaarten. | |
XML: Extensible Markup Language ( XML ) is een opmaaktaal die een reeks regels definieert voor het coderen van documenten in een indeling die zowel leesbaar als machinaal leesbaar is. De XML 1.0-specificatie van het World Wide Web Consortium uit 1998 en verschillende andere gerelateerde specificaties - allemaal gratis open standaarden - definiëren XML. | |
3DMark: 3DMark is een computerbenchmarktool gemaakt en ontwikkeld door UL, om de prestaties van de grafische 3D-weergave en verwerkingsmogelijkheden van de CPU-werkbelasting te bepalen. Het uitvoeren van 3DMark levert een 3DMark-score op, waarbij hogere cijfers betere prestaties aangeven. De 3DMark-meeteenheid is bedoeld om een genormaliseerd gemiddelde te geven voor het vergelijken van verschillende pc-hardwareconfiguraties, waarvan voorstanders zoals gamers en overklokliefhebbers beweren dat dit een indicatie is van de prestatiemogelijkheden van de eindgebruiker. | |
3DMark: 3DMark is een computerbenchmarktool gemaakt en ontwikkeld door UL, om de prestaties van de grafische 3D-weergave en verwerkingsmogelijkheden van de CPU-werkbelasting te bepalen. Het uitvoeren van 3DMark levert een 3DMark-score op, waarbij hogere cijfers betere prestaties aangeven. De 3DMark-meeteenheid is bedoeld om een genormaliseerd gemiddelde te geven voor het vergelijken van verschillende pc-hardwareconfiguraties, waarvan voorstanders zoals gamers en overklokliefhebbers beweren dat dit een indicatie is van de prestatiemogelijkheden van de eindgebruiker. | |
Autodesk 3ds Max: Autodesk 3ds Max , voorheen 3D Studio en 3D Studio Max , is een professioneel 3D-grafisch computerprogramma voor het maken van 3D-animaties, modellen, games en afbeeldingen. Het is ontwikkeld en geproduceerd door Autodesk Media and Entertainment. Het heeft modelleringsmogelijkheden en een flexibele plug-in-architectuur en moet worden gebruikt op het Microsoft Windows-platform. Het wordt vaak gebruikt door ontwikkelaars van videogames, veel commerciële tv-studio's en architectonische visualisatiestudio's. Het wordt ook gebruikt voor filmeffecten en filmvoorvisualisatie. Voor zijn modellerings- en animatietools biedt de nieuwste versie van 3ds Max ook shaders, dynamische simulatie, deeltjessystemen, radio, normale kaartcreatie en rendering, globale verlichting, een aanpasbare gebruikersinterface, nieuwe pictogrammen en een eigen scripttaal. | |
3dmiX: 3dmiX is een computerprogramma voor BeOS dat elke track van een audio weergeeft als een object op het virtuele 3D-geluidsbeeld en waarmee gebruikers de panning en het volume kunnen wijzigen door het object rond te slepen. Het programma heette voorheen 3dsound en ook Benoit's Mix naar de maker, Benoit Schillings, nu Fellow bij Yahoo. Het programma wordt vaak genoemd als voorbeeld van een coole applicatie voor BeOS. | |
3DML: 3DML was een indeling voor het maken van driedimensionale websites door bouwstenen van vergelijkbare grootte te combineren. Het werd in 1997 uitgevonden door Michael Powers, die het samen met Philip Stephens ontwikkelde en het de komende vier jaar verder ontwikkelde. 3DML-bestanden zijn geschreven in XML en kunnen worden geleverd vanaf standaardwebservers en in een browser worden weergegeven via een plug-in, of in een onafhankelijke 3DML-browser genaamd Flatland Rover. In 2017 werd een nieuwe update geplaatst met bijgewerkte code en binaries voor Windows 10. 3DML had geen ondersteuning voor avatar of meerdere gebruikers, in tegenstelling tot andere platforms van die tijd zoals Active Worlds, en trok dus nooit een grote aanhang. Er waren plug-ins voor Internet Explorer, Netscape Navigator en AOL, maar niet voor Mozilla Firefox. De meest recente versie is een zelfstandige Windows-applicatie. | |
3DMLW: 3DMLW is een stopgezet open-sourceproject en een XML-gebaseerde Markup Language voor het weergeven van interactieve 3D- en 2D-inhoud op het World Wide Web. | |
3D-filmmaker: 3D Movie Maker is een computerprogramma voor kinderen, ontwikkeld door Microsoft Home's dochteronderneming Microsoft Kids in 1995. Met het programma kunnen gebruikers films maken door 3D-personages en rekwisieten in vooraf gerenderde omgevingen te plaatsen, en door acties, geluidseffecten, muziek, tekst toe te voegen. , spraak en speciale effecten. Films worden vervolgens opgeslagen in het .3mm-bestandsformaat. | |
3DNow !: 3D Nu! is een uitbreiding op de x86-instructieset die is ontwikkeld door Advanced Micro Devices (AMD). Het voegt SIMD-instructies (single instruction multiple data) toe aan de basis x86-instructieset, waardoor het vectorverwerking kan uitvoeren, wat de prestaties van veel grafisch-intensieve applicaties verbetert. De eerste microprocessor die 3DNow implementeerde, was de AMD K6-2, die in 1998 werd geïntroduceerd. Toen de toepassing geschikt was, verhoogde dit de snelheid met ongeveer 2 à 4 keer. | |
3DNow !: 3D Nu! is een uitbreiding op de x86-instructieset die is ontwikkeld door Advanced Micro Devices (AMD). Het voegt SIMD-instructies (single instruction multiple data) toe aan de basis x86-instructieset, waardoor het vectorverwerking kan uitvoeren, wat de prestaties van veel grafisch-intensieve applicaties verbetert. De eerste microprocessor die 3DNow implementeerde, was de AMD K6-2, die in 1998 werd geïntroduceerd. Toen de toepassing geschikt was, verhoogde dit de snelheid met ongeveer 2 à 4 keer. | |
3DO: 3DO kan verwijzen naar:
| |
3DO-blaster: De 3DO Blaster is een add-on geproduceerd door Creative Labs en ontworpen om compatibele Windows-pc's games te laten spelen voor de 3DO Interactive Multiplayer. Het is een ISA-compatibiliteitskaart van volledige grootte, en in tegenstelling tot andere dergelijke add-ons, emuleert het geen 3DO-systeem, maar wordt het hele logicabord van het systeem meegeleverd, met de input (controllers) en output omgeleid naar de pc. | |
3dr-modellen: 3dr Models is het grootste modelbouwbedrijf ter wereld, opgericht in 1989 door de Libanees Dani Antoun Bterrani. Het bedrijf bouwt verschillende soorten schaalmodellen, bouwkundig, industrieel maritiem en mechanisch onder één dak van 18.000 m². werkplaats. | |
3D rijken: 3D Realms Entertainment ApS is een uitgever van videogames gevestigd in Aalborg, Denemarken. Scott Miller richtte het bedrijf in 1987 op in het huis van zijn ouders in Garland, Texas, Verenigde Staten, als Apogee Software Productions , om zijn spel Kingdom of Kroz uit te brengen . In de jaren tachtig en negentig maakte het bedrijf het shareware-distributiemodel voor videogames populair en creëerde het succesvolle gamefranchises, zoals Duke Nukem . Apogee nam in 1996 de handelsnaam 3D Realms aan; de naam "Apogee Software" en het logo werden in 2008 verkocht aan Terry Nagy, waarmee hij Apogee Software, LLC oprichtte. | |
Nintendo 3ds: De Nintendo 3DS is een draagbare spelcomputer die door Nintendo is geproduceerd. Het systeem werd in maart 2010 aangekondigd en officieel onthuld op de E3 2010 als de opvolger van de Nintendo DS. Het systeem is achterwaarts compatibel met oudere Nintendo DS-videogames. Als console van de achtste generatie was Sony's PlayStation Vita de belangrijkste concurrent. | |
Autodesk 3ds Max: Autodesk 3ds Max , voorheen 3D Studio en 3D Studio Max , is een professioneel 3D-grafisch computerprogramma voor het maken van 3D-animaties, modellen, games en afbeeldingen. Het is ontwikkeld en geproduceerd door Autodesk Media and Entertainment. Het heeft modelleringsmogelijkheden en een flexibele plug-in-architectuur en moet worden gebruikt op het Microsoft Windows-platform. Het wordt vaak gebruikt door ontwikkelaars van videogames, veel commerciële tv-studio's en architectonische visualisatiestudio's. Het wordt ook gebruikt voor filmeffecten en filmvoorvisualisatie. Voor zijn modellerings- en animatietools biedt de nieuwste versie van 3ds Max ook shaders, dynamische simulatie, deeltjessystemen, radio, normale kaartcreatie en rendering, globale verlichting, een aanpasbare gebruikersinterface, nieuwe pictogrammen en een eigen scripttaal. | |
Autodesk 3ds Max: Autodesk 3ds Max , voorheen 3D Studio en 3D Studio Max , is een professioneel 3D-grafisch computerprogramma voor het maken van 3D-animaties, modellen, games en afbeeldingen. Het is ontwikkeld en geproduceerd door Autodesk Media and Entertainment. Het heeft modelleringsmogelijkheden en een flexibele plug-in-architectuur en moet worden gebruikt op het Microsoft Windows-platform. Het wordt vaak gebruikt door ontwikkelaars van videogames, veel commerciële tv-studio's en architectonische visualisatiestudio's. Het wordt ook gebruikt voor filmeffecten en filmvoorvisualisatie. Voor zijn modellerings- en animatietools biedt de nieuwste versie van 3ds Max ook shaders, dynamische simulatie, deeltjessystemen, radio, normale kaartcreatie en rendering, globale verlichting, een aanpasbare gebruikersinterface, nieuwe pictogrammen en een eigen scripttaal. | |
3ds (ondubbelzinnig): 3DS verwijst naar:
| |
Autodesk 3ds Max: Autodesk 3ds Max , voorheen 3D Studio en 3D Studio Max , is een professioneel 3D-grafisch computerprogramma voor het maken van 3D-animaties, modellen, games en afbeeldingen. Het is ontwikkeld en geproduceerd door Autodesk Media and Entertainment. Het heeft modelleringsmogelijkheden en een flexibele plug-in-architectuur en moet worden gebruikt op het Microsoft Windows-platform. Het wordt vaak gebruikt door ontwikkelaars van videogames, veel commerciële tv-studio's en architectonische visualisatiestudio's. Het wordt ook gebruikt voor filmeffecten en filmvoorvisualisatie. Voor zijn modellerings- en animatietools biedt de nieuwste versie van 3ds Max ook shaders, dynamische simulatie, deeltjessystemen, radio, normale kaartcreatie en rendering, globale verlichting, een aanpasbare gebruikersinterface, nieuwe pictogrammen en een eigen scripttaal. | |
Autodesk 3ds Max: Autodesk 3ds Max , voorheen 3D Studio en 3D Studio Max , is een professioneel 3D-grafisch computerprogramma voor het maken van 3D-animaties, modellen, games en afbeeldingen. Het is ontwikkeld en geproduceerd door Autodesk Media and Entertainment. Het heeft modelleringsmogelijkheden en een flexibele plug-in-architectuur en moet worden gebruikt op het Microsoft Windows-platform. Het wordt vaak gebruikt door ontwikkelaars van videogames, veel commerciële tv-studio's en architectonische visualisatiestudio's. Het wordt ook gebruikt voor filmeffecten en filmvoorvisualisatie. Voor zijn modellerings- en animatietools biedt de nieuwste versie van 3ds Max ook shaders, dynamische simulatie, deeltjessystemen, radio, normale kaartcreatie en rendering, globale verlichting, een aanpasbare gebruikersinterface, nieuwe pictogrammen en een eigen scripttaal. | |
Autodesk 3ds Max: Autodesk 3ds Max , voorheen 3D Studio en 3D Studio Max , is een professioneel 3D-grafisch computerprogramma voor het maken van 3D-animaties, modellen, games en afbeeldingen. Het is ontwikkeld en geproduceerd door Autodesk Media and Entertainment. Het heeft modelleringsmogelijkheden en een flexibele plug-in-architectuur en moet worden gebruikt op het Microsoft Windows-platform. Het wordt vaak gebruikt door ontwikkelaars van videogames, veel commerciële tv-studio's en architectonische visualisatiestudio's. Het wordt ook gebruikt voor filmeffecten en filmvoorvisualisatie. Voor zijn modellerings- en animatietools biedt de nieuwste versie van 3ds Max ook shaders, dynamische simulatie, deeltjessystemen, radio, normale kaartcreatie en rendering, globale verlichting, een aanpasbare gebruikersinterface, nieuwe pictogrammen en een eigen scripttaal. | |
Autodesk 3ds Max: Autodesk 3ds Max , voorheen 3D Studio en 3D Studio Max , is een professioneel 3D-grafisch computerprogramma voor het maken van 3D-animaties, modellen, games en afbeeldingen. Het is ontwikkeld en geproduceerd door Autodesk Media and Entertainment. Het heeft modelleringsmogelijkheden en een flexibele plug-in-architectuur en moet worden gebruikt op het Microsoft Windows-platform. Het wordt vaak gebruikt door ontwikkelaars van videogames, veel commerciële tv-studio's en architectonische visualisatiestudio's. Het wordt ook gebruikt voor filmeffecten en filmvoorvisualisatie. Voor zijn modellerings- en animatietools biedt de nieuwste versie van 3ds Max ook shaders, dynamische simulatie, deeltjessystemen, radio, normale kaartcreatie en rendering, globale verlichting, een aanpasbare gebruikersinterface, nieuwe pictogrammen en een eigen scripttaal. | |
Autodesk 3ds Max: Autodesk 3ds Max , voorheen 3D Studio en 3D Studio Max , is een professioneel 3D-grafisch computerprogramma voor het maken van 3D-animaties, modellen, games en afbeeldingen. Het is ontwikkeld en geproduceerd door Autodesk Media and Entertainment. Het heeft modelleringsmogelijkheden en een flexibele plug-in-architectuur en moet worden gebruikt op het Microsoft Windows-platform. Het wordt vaak gebruikt door ontwikkelaars van videogames, veel commerciële tv-studio's en architectonische visualisatiestudio's. Het wordt ook gebruikt voor filmeffecten en filmvoorvisualisatie. Voor zijn modellerings- en animatietools biedt de nieuwste versie van 3ds Max ook shaders, dynamische simulatie, deeltjessystemen, radio, normale kaartcreatie en rendering, globale verlichting, een aanpasbare gebruikersinterface, nieuwe pictogrammen en een eigen scripttaal. | |
Autodesk 3ds Max: Autodesk 3ds Max , voorheen 3D Studio en 3D Studio Max , is een professioneel 3D-grafisch computerprogramma voor het maken van 3D-animaties, modellen, games en afbeeldingen. Het is ontwikkeld en geproduceerd door Autodesk Media and Entertainment. Het heeft modelleringsmogelijkheden en een flexibele plug-in-architectuur en moet worden gebruikt op het Microsoft Windows-platform. Het wordt vaak gebruikt door ontwikkelaars van videogames, veel commerciële tv-studio's en architectonische visualisatiestudio's. Het wordt ook gebruikt voor filmeffecten en filmvoorvisualisatie. Voor zijn modellerings- en animatietools biedt de nieuwste versie van 3ds Max ook shaders, dynamische simulatie, deeltjessystemen, radio, normale kaartcreatie en rendering, globale verlichting, een aanpasbare gebruikersinterface, nieuwe pictogrammen en een eigen scripttaal. | |
Nintendo 3DS-systeemsoftware: De Nintendo 3DS-systeemsoftware was een set bij te werken firmwareversies en een softwarefrontend op de Nintendo 3DS-familie van videogameconsoles. Met updates, die worden gedownload via de internetverbinding van het systeem, kan Nintendo functies en software toevoegen en verwijderen. Alle updates bevatten ook alle wijzigingen ten opzichte van eerdere updates. | |
Autodesk 3ds Max: Autodesk 3ds Max , voorheen 3D Studio en 3D Studio Max , is een professioneel 3D-grafisch computerprogramma voor het maken van 3D-animaties, modellen, games en afbeeldingen. Het is ontwikkeld en geproduceerd door Autodesk Media and Entertainment. Het heeft modelleringsmogelijkheden en een flexibele plug-in-architectuur en moet worden gebruikt op het Microsoft Windows-platform. Het wordt vaak gebruikt door ontwikkelaars van videogames, veel commerciële tv-studio's en architectonische visualisatiestudio's. Het wordt ook gebruikt voor filmeffecten en filmvoorvisualisatie. Voor zijn modellerings- en animatietools biedt de nieuwste versie van 3ds Max ook shaders, dynamische simulatie, deeltjessystemen, radio, normale kaartcreatie en rendering, globale verlichting, een aanpasbare gebruikersinterface, nieuwe pictogrammen en een eigen scripttaal. | |
Lijst met Virtual Console-spellen voor Nintendo 3DS (Noord-Amerika): Dit is een lijst met Virtual Console-spellen die beschikbaar zijn op de Nintendo 3DS in Noord-Amerika. | |
Autodesk 3ds Max: Autodesk 3ds Max , voorheen 3D Studio en 3D Studio Max , is een professioneel 3D-grafisch computerprogramma voor het maken van 3D-animaties, modellen, games en afbeeldingen. Het is ontwikkeld en geproduceerd door Autodesk Media and Entertainment. Het heeft modelleringsmogelijkheden en een flexibele plug-in-architectuur en moet worden gebruikt op het Microsoft Windows-platform. Het wordt vaak gebruikt door ontwikkelaars van videogames, veel commerciële tv-studio's en architectonische visualisatiestudio's. Het wordt ook gebruikt voor filmeffecten en filmvoorvisualisatie. Voor zijn modellerings- en animatietools biedt de nieuwste versie van 3ds Max ook shaders, dynamische simulatie, deeltjessystemen, radio, normale kaartcreatie en rendering, globale verlichting, een aanpasbare gebruikersinterface, nieuwe pictogrammen en een eigen scripttaal. | |
Autodesk 3ds Max: Autodesk 3ds Max , voorheen 3D Studio en 3D Studio Max , is een professioneel 3D-grafisch computerprogramma voor het maken van 3D-animaties, modellen, games en afbeeldingen. Het is ontwikkeld en geproduceerd door Autodesk Media and Entertainment. Het heeft modelleringsmogelijkheden en een flexibele plug-in-architectuur en moet worden gebruikt op het Microsoft Windows-platform. Het wordt vaak gebruikt door ontwikkelaars van videogames, veel commerciële tv-studio's en architectonische visualisatiestudio's. Het wordt ook gebruikt voor filmeffecten en filmvoorvisualisatie. Voor zijn modellerings- en animatietools biedt de nieuwste versie van 3ds Max ook shaders, dynamische simulatie, deeltjessystemen, radio, normale kaartcreatie en rendering, globale verlichting, een aanpasbare gebruikersinterface, nieuwe pictogrammen en een eigen scripttaal. | |
Autodesk 3ds Max: Autodesk 3ds Max , voorheen 3D Studio en 3D Studio Max , is een professioneel 3D-grafisch computerprogramma voor het maken van 3D-animaties, modellen, games en afbeeldingen. Het is ontwikkeld en geproduceerd door Autodesk Media and Entertainment. Het heeft modelleringsmogelijkheden en een flexibele plug-in-architectuur en moet worden gebruikt op het Microsoft Windows-platform. Het wordt vaak gebruikt door ontwikkelaars van videogames, veel commerciële tv-studio's en architectonische visualisatiestudio's. Het wordt ook gebruikt voor filmeffecten en filmvoorvisualisatie. Voor zijn modellerings- en animatietools biedt de nieuwste versie van 3ds Max ook shaders, dynamische simulatie, deeltjessystemen, radio, normale kaartcreatie en rendering, globale verlichting, een aanpasbare gebruikersinterface, nieuwe pictogrammen en een eigen scripttaal. | |
Autodesk 3ds Max: Autodesk 3ds Max , voorheen 3D Studio en 3D Studio Max , is een professioneel 3D-grafisch computerprogramma voor het maken van 3D-animaties, modellen, games en afbeeldingen. Het is ontwikkeld en geproduceerd door Autodesk Media and Entertainment. Het heeft modelleringsmogelijkheden en een flexibele plug-in-architectuur en moet worden gebruikt op het Microsoft Windows-platform. Het wordt vaak gebruikt door ontwikkelaars van videogames, veel commerciële tv-studio's en architectonische visualisatiestudio's. Het wordt ook gebruikt voor filmeffecten en filmvoorvisualisatie. Voor zijn modellerings- en animatietools biedt de nieuwste versie van 3ds Max ook shaders, dynamische simulatie, deeltjessystemen, radio, normale kaartcreatie en rendering, globale verlichting, een aanpasbare gebruikersinterface, nieuwe pictogrammen en een eigen scripttaal. | |
3dvia: 3DVIA is een merk van Dassault Systèmes dat zich richt op de ontwikkeling van 3D-authoring-, publicatie- en hostingtools voor professionele en consumentenmarkten. De producten van het bedrijf zijn gericht op productie-, ontwerp- en marketingprofessionals. | |
3dvia: 3DVIA is een merk van Dassault Systèmes dat zich richt op de ontwikkeling van 3D-authoring-, publicatie- en hostingtools voor professionele en consumentenmarkten. De producten van het bedrijf zijn gericht op productie-, ontwerp- en marketingprofessionals. | |
Driedimensionaal virtueel toerisme: 3DVT is de realistische 3D-geovisualisatie van virtuele omgevingen, waarmee de gebruiker fysieke plaatsen kan verkennen zonder fysiek te hoeven reizen. 3DVT maakt doorgaans een virtuele tour die gebruikmaakt van 3D-modellen en 2D-panoramische afbeeldingen, een reeks hyperlinks naar stilstaande of videobeelden en op afbeeldingen gebaseerde modellen van de echte wereld, met extra elementen zoals geluidseffecten, muziek, gesproken tekst en tekst. In tegenstelling tot echt toerisme, wordt 3DVT benaderd op een smartphone of computer. Het is bedoeld om een ervaring op te roepen van bewegen door de echte plaats zonder daadwerkelijk te reizen. | |
3DX: De 3DX , ook bekend als de Auxetik , was de eerste 3D-geprinte metalen mondingsrem en de eerste 3D-geprinte metalen component voor een vuurwapen. Het is bedoeld voor het zeer aanpasbare AR-15-geweer. Het ontwerp werd rond juli 2013 openbaar gemaakt. De gebruikte printer om het af te drukken is onbekend, maar de rem is gemaakt met behulp van de Direct metal laser sintering (DMLS) -methode van Sintercore. Het is ontworpen om de terugslag en snuitstijging van AR-15 pistolen te temmen voor .223 kaliber (5,56 x 45 mm) NAVO-rondes. De Auxetik werd door Sintercore hernoemd naar 3DX. | |
3D XPoint: 3D XPoint is een niet-vluchtig geheugen (NVM) -technologie die gezamenlijk is ontwikkeld door Intel en Micron Technology. Het werd aangekondigd in juli 2015 en is sinds april 2017 beschikbaar op de open markt onder de merknaam Optane (Intel). Bitopslag is gebaseerd op een verandering in bulkweerstand , in combinatie met een stapelbare cross-gridded data access array. Aanvankelijke prijzen zijn minder dan dynamisch willekeurig toegankelijk geheugen (DRAM) maar meer dan flash-geheugen. | |
Virgin Media Two: Virgin Media Two , ook wel Virgin Two genoemd , is een Iers free-to-air televisiekanaal dat wordt beheerd door Virgin Media Television. | |
Virgin Media Two: Virgin Media Two , ook wel Virgin Two genoemd , is een Iers free-to-air televisiekanaal dat wordt beheerd door Virgin Media Television. | |
3e Escadre de Chasse: De 3 e Escadre de Chasse 3 e EC of 3rd Fighter Wing is een gevechtsformatie van de Fighter Brigade van de Franse lucht- en ruimtemacht. |
Friday, January 29, 2021
Lenticular printing, 3D Life, Fat removal procedures
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Artist-in-residence, Artistic revolution, Rings (gymnastics)
कलाकार-इन-निवास: कलाकार भित्र बसोबास कार्यक्रम कलाकार, शिक्षाविद्, र क्युरटरहरूलाई संस्थाको परिसर भित्र बस्न आमन्त्रित गर्न अवस्थित छ।...
-
Avalerion: Avalerion वा सतर्कता एक heraldic चरा को लागी एक शब्द हो। ऐतिहासिक रूपमा, यसले नियमित हेराल्डिक ईगललाई दर्साउँछ। पछि हेराल्...
-
Haastige overtreding: De haastaanval is een aanvallende stijl van American football, die twee verschillende maar verwante vormen heeft...
-
एन्टोनियो विल्सन भिएरा होनारियो: आन्टोनियो विल्सन भिआरा होनारियो , उपनाम कउतिन्हो , ब्राजिलका प्रशिक्षक र फुटबलर थिए जसले सान्तास फुट...
No comments:
Post a Comment